TRAVAIL - Tranzitia la viata activa in vederea integrarii pe piata muncii pentru elevii din judetul Dolj
travail header

Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvolaterea Resurselor Umane 2007-2013



Menu

Egalitate de sanse a elevilor participanti la TRAVAIL

Egalitate de sanse a elevilor participanti la TRAVAIL

noiembrie 15, 2014


„Dacă omul nu a primit decât o educaţie defectuoasă sau rea, el devine cel mai îngrozitor animal pe care l-a produs pământul. De aceea legiuitorul trebuie sa facă din educaţia copiilor prima şi cea mai serioasă din preocupările sale.” Platon

Egalitatea intre femei si bărbaţi este un drept fundamental, o valoare comună a UE şi o condiţie necesară pentru realizarea obiectivelor comunitare de creştere economică, ocupare a forţei de muncă şi coeziune socială, fiind o opţiune caracteristică societăţilor moderne.

În cadrul proiectului „TRAVAIL – Tranziția la viața activă în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”, egalitatea de şanse şi gen presupune asigurarea aceloraşi oportunităţi iniţiale pentru orice elev participant.

Acest deziderat se manifestă în trei planuri:
– egalitatea la intrare sau la input (egalitate de acces în proiect)
– egalitatea în proiect (aceleaşi şanse de instruire)
– egalitatea la ieşire sau de output (aceleaşi şanse de integrare pe piaţa muncii).

EGALITATE DE ACCES în proiectul „TRAVAIL – Tranziția la viața activă
în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”
Toţi elevii claselor a X-a şi a XI-a din zece unităţi de învăţământ craiovene (Liceul „Matei Basarab”, Colegiul Naţional „Ştefan Velovan”, Liceul „Traian Vuia”, Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, Colegiul Naţional „Elena Cuza”, Colegiul Tehnic „Costin D. Neniţescu”, Colegiul National Economic „Gh. Chițu”, Liceul Tehnologic „George Bibescu”, Colegiul Tehnic de Arte şi Meserii „C. Brâncuşi”, Liceul Teoretic „Henri Coandă”) au avut posibilitatea să ia contact cu realităţile şi beneficiile oferite de proiect prin cele două ediţii ale Caravanelor de informare şi conştientizare „TRAVAIL – O şansă pentru viitorul tău!” Elevii au primit aceleaşi surse de informare individuală (pliante şi flyere), au participat activ la întâlnirile dezbatere, unde au fost abordate următoarele teme: planul de carieră, armonizarea planului de carieră cu planul vieții personale și cu planul de dezvoltare regională, națională, europeană, cum ne alegem o facultate, cum ne alegem o profesie, cum putem să fim compatibili cu posturile din străinătate, ce caută angajatorii, abilități utile, standarde ocupaționale, tendințele viitorului.

Mai mult, tinerii participanţi au aflat amănunte despre activităţile viitoare în care vor fi implicaţi prin intermediul unei prezentări Power-Point a proiectului TRAVAIL Tranziția la viața activă în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj, a unei prezentări Power-Point a activităţii de consiliere şi orientare profesională, activităţilor suport şi stagiilor de practică.
Calitatea acestor performanţe a fost asigurată prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive, activ – participative, precum şi prin raportarea problematicii la experienţele tinerilor din clasele a X-a și a XI-a.

Accesul elevilor la cele două ediţii ale caravanelor s-a realizat fără discriminare, ţinându-se cont numai de dorinţa lor de autocunoaştere, dezvoltare personală şi integrare pe viitoarea piaţă a muncii.

EGALITATE DE ACCES în proiectul „TRAVAIL – Tranziția la viața activă
în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”
Egalitatea oportunităţilor educaţionale, concept dezvoltat de sociologia educaţiei la începutul anilor ’70, rămâne unul deosebit de actual şi astăzi, atât la nivelul dezbaterilor teoretice, cât şi prin implicaţiile pe care le are asupra politicilor educaţionale. Cerinţa pentru o mai mare egalitate a oportunităţilor educaţionale nu vine doar dinspre teoreticienii educaţiei, interesaţi să-şi vadă conceptele şi construcţiile teoretice puse in practică sau dinspre decidenţii politici interesaţi de mai multă egalitate pentru a-şi dezvolta programele politice, ci chiar dinspre subiecţii egalităţii de şansă, dinspre publicul larg.

Principiile egalităţii de şanse care stau la baza proiectului „TRAVAIL – Tranziția la viața activăîn vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj” sunt:

1.Garantarea dreptului fiecărui elev de a participa la activităţile de consiliere şcolară şi orientare profesională, precum şi la activităţile suport pentru consiliere şcolară şi orientare în carieră.
2. Elevii au dreptul să înveţe împreună, indiferent de naţionalitate, etnie, sex, mediul social-economic.
3. Fiecare elev este unic şi are un anumit potenţial de învăţare şi dezvoltare.

În acest context, partenerii implicaţi în derularea proiectului, şcoala şi comunitatea asigură şanse egale de acces la activităţile TRAVAIL pentru toţi elevii participanţi, departajarea fiind făcută pe baza performanţelor individuale şi a cunoştinţelor acumulate.
Elevii au fost selectaţi pe baza dorinţei acestora de autocunoaştere, dezvoltare personală şi integrare pe viitoarea piaţă a muncii, fără a se ţine cont de religie, rasă sau că o parte dintre ei provin din familii cu mai mult de doi copii, dintr-o familie monoparentală sau din familii care trăiesc din venitul minim garantat.

În acest cadru, elevii beneficiază de aceleaşi surse de informare, fără a se face deosebiri legate de situaţia materială şi mediul de provenienţă al fiecăruia.

Activităţile de consiliere şi orientare profesională, precum şi activităţile suport pentru consiliere şi orientare profesională vor fi axate pe autocunoaştere, dezvoltare personală şi orientare în carieră, din care nu vor lipsi teme menite să-i ajute pe tinerii participanţi să realizeze mai uşor pasul spre primul loc de muncă. În acest cadru, personalul implicat se va ocupa de consilierea elevilor găsind răspunsuri la întrebări despre cum învaţă la şcoală elevii din întreg grupul ţintă, ce vor studia la finalizarea ciclul de învăţământ liceal, la ce facultate pot să meargă în funcţie de dorinţe şi abilităţi, în funcţie de materiile favorite, ce specializare îşi aleg, opţiunile după terminarea liceului. În plus, vor aduce în prim plan importanţa şcolii în viaţa de adult, imaginea de sine, stima de sine, aptitudinile şi abilităţile personale, motivaţia.

EGALITATE DE ŞANSE LA FINALIZAREA proiectului „TRAVAIL – Tranziția la viața activă
în vederea integrării pe piața muncii pentru elevii din județul Dolj”
Finalitatea proiectului este aceea de a crea condiţiile unei bune integrări sociale şi profesionale pe piaţa muncii pentru cei 400 de elevi din grupul ţintă.

Activităţile proiectului îşi propun să asigure şanse egale pe piața muncii pentru tinerii absolvenţi, furnizându-le competenţe şi abilităţi cerute pe piaţa muncii, astfel încât şansele de inserţie să fie egale cu ale unor persoane cu experienţă în muncă.